Meble biurowe – o czym pamiętać, planując zamówienie?

Meble biurowe stanowią nieodłączny element wyposażenia każdego miejsca pracy. Nie ma znaczenia, czy jest to pomieszczenie typu open-space, skromny sekretariat, czy gabinet dyrektorski, bez nich nie można zapewnić pracownikom odpowiednich warunków do pracy. Odpowiednio dobrane meble w przestrzeni biurowej stanowią także jej unikalną ozdobę. Na co więc trzeba zwrócić uwagę przy wyborze?

Rozpoznanie potrzeb: jakie meble biurowe są najlepsze dla Twojej firmy?

Przestrzeń biurowa jest najlepszą wizytówką każdej firmy. W tym wypadku nie tylko styl mebli, ale także ich układ oraz funkcjonalność mają ogromne znaczenie. Zastanawiając się jakie meble do biura warto wybrać, trzeba wziąć pod uwagę specyficzne potrzeby biznesowe.

Wiele biur obecnie stawia na model typu open space. Brak dodatkowych ścian i przegród ma za zadanie poprawić atmosferę pomiędzy pracownikami, a także ułatwić im komunikację. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem stają się komplety meblowe, które pozwolą wykreować spójną i harmonijną aranżację.

Zobacz także: Open space – kilka zasad przy urządzaniu

W odniesieniu do pomieszczeń, z wydzieloną strefą relaksu lub przestrzenią konferencyjną, meble biurowe powinny jasno komunikować, gdzie kończy się lub zaczyna konkretna strefa. Dzięki temu, pomimo zachowania spójności kompozycji, będzie można wydzielić odpowiednie sektory w przestrzeni biurowej.

Finalnym aspektem, staje się wielkość biura oraz ilość pracowników, którzy codziennie wykonują w nim swoje obowiązki. Duże i prężnie rozwijające się firmy powinny stawiać na meble ergonomiczne i funkcjonalne, które zostaną rozstawione w odpowiedni sposób. W przypadku, kiedy nie ma ograniczeń pod względem przestrzeni, wówczas można postawić na kreatywność.

Małe biura, przeznaczone jedynie dla kilku pracowników, powinny zaś skupić się na tym, by zagwarantować im jak najwięcej swobody. Warto zwrócić uwagę na meble modułowe, Pozwolą one zaoszczędzić cenne metry kwadratowe, a także poprawią aspekty praktyczne przestrzeni biurowej.

Biurka-Bench-wuteh

Biurka-Bench-wuteh

Budżet i dostawcy: strategiczne podejście do zakupu mebli biurowych

Planując zaaranżowanie przestrzeni biurowej, warto rozważyć budżet, jaki na ten cel można przeznaczyć. Wbrew pozorom, meble biurowe nie muszą być jednym z największych wydatków i obciążeń finansowych dla firmy, aczkolwiek konieczne jest tu strategiczne podejście.

Obecnie na rynku funkcjonuje wielu dostawców rozwiązań do biura, którzy kuszą unikalnymi ofertami. Mogą być to atrakcyjne zniżki, darmowa dostawa, a także wiele innych chwytów marketingowych, które zawsze należy dokładnie zweryfikować.

Rozważając kwestię tego, gdzie kupić meble biurowe, warto skoncentrować się na dostawcach, którzy oferują najlepszy stosunek jakości do ceny i mogą pochwalić się szerokim gronem klientów, darzących ich zaufaniem. Najtańsze, nie zawsze oznacza najlepsze, stąd też przedsiębiorcy nie powinni zawsze kierować się jedynie kosztami zakupu. Jakościowe meble biurowe przetrwają przez wiele lat w nienaruszonym stanie, co pozwoli wiele zaoszczędzić na ich ewentualnej wymianie.

Na samym początku warto oszacować budżet, jaki można przeznaczyć na zakup tych mebli, a następnie poszukać dostawcy, który oferuje jakościowe rozwiązania. W ten sposób przedsiębiorcy zyskują komfort finansowy, a przestrzeń biurowa praktyczne i trwałe wyposażenie meblowe.

Sprawdź jak działamy!:  zobacz proces realizacji

Meble biurowe do specyficznych przestrzeni: gabinety i sekretariaty

Planując zakup mebli biurowych, warto dokładnie przeanalizować samą specyfikę biura. To ona determinuje to, jak powinno ono zostać zaaranżowane i jaki poziom funkcjonalności jest możliwy do osiągnięcia.

W przypadku gabinetów dyrektorskich stawia się głównie na wygodę oraz prestiż. To biuro jest jednym z najważniejszych pomieszczeń w firmie, gdzie odbywają się spotkania z kontrahentami i pracownikami. Podejmowane są tam najważniejsze decyzje, a także przechowywane są istotne dokumenty.

Gabinety dyrektorskie potrzebują nie tylko wygodnego biurka i fotela, ale także regałów, szuflad oraz dodatkowych krzeseł dla przyszłych gości. Meble biurowe do gabinetu dyrektora powinny być spójne i świetnie się ze sobą komponować. Wówczas spełnią także rolę prestiżową.

Sekretariaty są zaś pomieszczeniami reprezentacyjnymi. Zwykle to na tę przestrzeń zwraca uwagę klient po wejściu i przy wychodzeniu z firmy. Ważne jest, by meble dobrze się prezentowały. Zwykle sekretariaty są dość niewielkimi wnętrzami. Często posiadają one część otwartą na pozostałe pomieszczenia w firmie.

W tej kwestii warto stawiać przede wszystkim na funkcjonalność, by uniknąć przytłoczenia wnętrza. Meble biurowe do sekretariatu w postaci mebli modułowych, regałów połączonych z dodatkowymi szufladami, czy rozwiązań typu 2w1 sprawdzą się najlepiej.

Fotel-Ranz-Woodi-Stol-Movie-Toor

Fotel-Ranz-Woodi-Stol-Movie-Toor

Powinno Cię zainteresować: Meble gabinetowe, które dodadzą charakteru Twojemu wnętrzu

Meble biurowe z drewna i inne materiały: wybór stylu i trwałości

Wybierając meble do biura, nie bez znaczenia jest materiał, z którego zostały one wykonane. To on warunkuje ich trwałość oraz wydźwięk stylistyczny.

W ostatnim czasie ogromną popularnością cieszą się meble z płyt wiórowych melaminowanych. Jest to popularne tworzywo w przemyśle meblarskim, które może do złudzenia imitować różnorodne struktury. Co za tym idzie, daje ono możliwość stworzenia niepowtarzalnych mebli z uwzględnieniem ich atrakcyjnej stylistyki.

Meble biurowe z płyt wiórowych melaminowanych są wyjątkowo trwałe, przez co znacznie zwiększa się ich funkcjonalność. Są one bardzo łatwe w pielęgnacji, a także w ich czyszczeniu. Wśród ich dodatkowych zalet można wymienić, chociażby to, że nawiązują do wyglądu drewna jak np. dębu, a także są odporne na działanie światła, wysokich temperatur, czy czynniki chemiczne. Zachowają one swoją estetykę i świetny wygląd na długi czas.

Ciekawym rozwiązaniem stają się także stylowe meble biurowe wykonane z litego drewna. Są one klasyczne, eleganckie i reprezentują sobą unikalne walory wizualne Meble biurowe z drewna są jednak bardziej podatne na uszkodzenia i z biegiem czasu mogą pojawić się na nich widoczne ślady użytkowania.

Z wyżej wymienionych powodów, znacznie częściej stawia się na stylowe meble biurowe z płyty wiórowej melaminowanej. Zapewnia ona wysoką estetykę, a jednocześnie znacznie większą funkcjonalność.

Stol-DION-Owalny

Stol-DION-Owalny

Czytaj także: Biophilic Design – przenieś motyw natury do swojego wnętrza

Funkcjonalność i przechowywanie: meble biurowe z szufladami i na dokumenty

Biuro może poprawnie funkcjonować wtedy, kiedy jest odpowiednio zorganizowane. Nie chodzi tu wyłącznie o samą przestrzeń, ale o jej optymalne wykorzystanie w procesie aranżacji. W każdym biurze przechowywane są dokumenty, istotne nie tylko dla całej firmy, ale także dla jej rozwoju. Warto zadbać o to, by zapanował w nich należyty porządek. Sprawdzą się tu meble biurowe z szufladami oraz odpowiednią konfiguracją półek. 

Wówczas można w nich przechowywać dokumenty, które są modyfikowane lub uzupełniane na bieżąco, a także tę dokumentację, która jest archiwizowana. Takie rozwiązania pozwolą zachować chronologię i porządek, a jednocześnie mogą ozdobić przestrzeń biurową.

Przy wyborze odpowiednich elementów aranżacji biura, należy także uwzględnić przestrzeń do przechowywania innych, drobnych przedmiotów. Mogą być to np. pozostałe akcesoria biurowe lub nawet osobiste rzeczy pracownika. W tym wypadku również meble biurowe z szufladami stają się niezbędne. Wpłyną one na funkcjonalność pomieszczenia, a także zagwarantują możliwość odpowiedniej organizacji stanowiska pracy.

 Zobacz: Organizacja biura: Praktyczne rozwiązania i meble do przechowywania dokumentów

Styl loft i inne trendy w aranżacji biura

Aranżacja biura musi być spójna i dopasowana poniekąd do ideologii marki. Coraz częściej jednak stawia się na styl loft, który jest nie tylko praktyczny, ale i uniwersalny. Postuluje on powrót do prostoty, bez nadmiernego wykorzystywania wolnej przestrzeni. Dominują w nim surowe materiały i formy. To właśnie w tej surowości tkwi wymowny urok. Meble biurowe w stylu loft pozwolą wykreować prostą przestrzeń, a dzięki ich wysokiej funkcjonalności, będzie można zaoszczędzić cenną przestrzeń.

Drugim trendem aranżacyjnym w odniesieniu do biur jest styl nowoczesny. Często łączy się go z wyznacznikami typowymi dla minimalizmu. W takim pomieszczeniu stawia się na ergonomię, praktyczność oraz nietuzinkowość. Nowoczesne meble biurowe łączą w sobie różne tworzywa i formy. Dodają one całej aranżacji unikalnego wydźwięku, a także poprawiają funkcjonalność przestrzeni biurowej.

Planując zamówienie mebli do biura, firmy muszą uwzględnić swoje potrzeby biznesowe, styl przestrzeni, ergonomię oraz funkcjonalność. Nie można zapomnieć również o wyborze odpowiedniego dostawcy i strategicznym rozplanowaniu budżetu. Dzięki powyższym wskazówkom wybór mebli biurowych będzie znacznie łatwiejszy!

Fotel-Belt-bejot

Fotel-Belt-bejot

Przeczytaj również: Jakie meble powinny tworzyć funkcjonalny zestaw mebli biurowych do pracy?

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.