
Jakie meble do biura w domu wybrać? To pytanie zadaje sobie mnóstw osób. Współcześnie praca zdalna jest normą dla tysięcy freelancerów na całym świecie. Biuro dla freelancerów musi być bardzo starannie zaplanowane, aby właściwie służyło użytkownikowi przy wykonywaniu jego codziennych obowiązków zawodowych. Właściwie dobrane meble będą pozytywnie wpływać na ogólny komfort pracy, efektywność, dobrą organizację oraz samopoczucie freelancera. Jak urządzić biuro dla freelancera? O czym koniecznie trzeba pamiętać przy podejmowaniu decyzji w tym zakresie? Szereg przydatnych informacji i wskazówek prezentujemy w niniejszym poradniku.
Czym kierować się przy wyborze idealnego biurka?
Meble do biura freelancera muszą być wybierane w sposób bardzo dokładny. Jednym z elementów biura dla freelancerów, którego wyborowi trzeba poświęcić bardzo dużo uwagi, jest oczywiście biurko. Jest to absolutnie centralny punkt każdego pomieszczenia, gdyż to właśnie tam freelancer pracuje nad kolejnymi projektami czy odbywa spotkania online. Wśród czynników, jakie koniecznie trzeba wziąć pod uwagę podczas wybierania idealnego biurka, mus być oczywiście kwestia ergonomii i komfortu pracy. Mowa tutaj przede wszystkim o wysokości blatu. Zazwyczaj wynosi ona około 70 centymetrów, jednak osoby, które pracują przez wiele godzin, a chcące cieszyć się jak największym komfortem i dopasowaniem do swoich potrzeb, mogą postawić na modele pozwalające na regulację wysokości. Dzięki temu można zmieniać pozycję z siedzącej na stojąco, co sprzyja utrzymaniu sprawnych stawów.
Zobacz też: Jak biurka z regulacją wysokości mogą zrewolucjonizować Twoje miejsce pracy?
Bardzo istotna jest też głębokość i szerokość blatu. Aby praca przy biurku była komfortowa, szerokość powinna wynosić minimum 120 centymetrów, zaś głębokość – 70 centymetrów. Bardzo istotna jest też powierzchnia przestrzeni roboczej – musi być ona na tyle duża, aby możliwe było pomieszczenie na biurku wszystkich potrzebnych dokumentów oraz urządzeń. Dobrze, jeśli biurko ma otwory na przewody lub wbudowane gniazdka, co ułatwia organizację kabli i eliminuje bałagan.
Fotel ergonomiczny – czy warto inwestować?
Każdy zestaw mebli do biura dla freelancera musi też oczywiście zawierać odpowiedni fotel, w którym zastosowane zostały najlepsze, ergonomiczne rozwiązania. Ergonomiczne fotele gabinetowe to takie, które będą dopasowywać się do kształtu kręgosłupa oraz pozwolą na jego dopasowywanie do indywidualnych potrzeb użytkownika. Przede wszystkim ma on podparcie lędźwiowe, co zmniejsza napięcie w dolnej części pleców. Dodatkowo, wyróżnikiem takiego fotela jest możliwość regulacji wysokości siedziska. Dodatkowo, fotele ergonomiczne posiadają regulowane zagłówki, ruchome podłokietniki a także możliwość odchylenia oparcia.
Przeczytaj także: Komfort siedzenia: co sprawia, że krzesło biurowe jest wygodne?
Warto mieć na uwadze, że jeśli fotel byłby pozbawiony tego typu rozwiązań, wówczas po kilku godzinach pracy użytkownik mógłby zacząć uskarżać się na ból pleców, zmęczenie oraz ogólny spadek koncentracji. Z tego względu inwestycja w taki fotel jest absolutnie kluczowa, aby freelancer mógł cieszyć się dobrym samopoczuciem oraz motywacją do pracy przez cały dzień. Przy wyborze fotela trzeba też sprawdzać dodatkowe informacje, takie jak na przykład, jaki jest materiał wykonania, rodzaj wypełnienia czy ile wynosi maksymalne obciążenie.
Korzyści wynikające z inwestycji w taki fotel są ogromne. Przede wszystkim, posiadacz takiego fotela jest znacznie mniej narażony na ryzyko występowania problemów z kręgosłupem czy bólów głowy, a to przekłada się na poprawę produktywności. Ponadto fotele ergonomiczne są tworzone zazwyczaj z bardzo wysokiej jakości składników, dlatego będą mogły posłużyć właścicielowi przez bardzo długi czas.
Jak praktycznie zorganizować przestrzeń?
Krzesła biurowe to nie wszystko. Liczy się też sposób organizacji przestrzeni. Właściwie zorganizowane biuro dla freelancerów to absolutna podstawa w kontekście późniejszej wygody oraz bezpieczeństwa i spokoju wykonywania swoich obowiązków zawodowych w domowym zaciszu. Bardzo istotny jest wybór pomieszczenia, które będzie miało pełnić rolę biura.
Sprawdź też: Jaki fotel dla programisty? Kluczowe cechy
Najlepiej, aby było to pomieszczenie ciche, dobrze oświetlone. Warto też pamiętać, ze w biurze freelancera powinno znajdować się jak najmniej zbędnych przedmiotów. Należy przechowywać w nim tylko te przedmioty, które naprawdę są niezbędne. Istotne jest też regularne sprzątanie biurka oraz pozostałych powierzchni.
Jak zadbać o odpowiednie oświetlenie biurowe?
Nowoczesne meble biurowe to nie wszystko. Aby biuro dla freelancerów właściwie spełniało swoją rolę, bardzo ważne jest to, aby dopilnować o dobór odpowiedniego, profesjonalnego oświetlenia. Mowa tutaj zarówno o oświetleniu sztucznym, jak i naturalnym. Naturalne światło jest najbardziej przyjazne dla wzroku i pozytywnie wpływa na samopoczucie. Z tego względu biurko powinno się ustawiać jak najbliżej okna. Dobrze, by światło docierało z boku, aby uniknąć pojawiania się refleksów na ekranie. Dodatkowo, zbyt mocne promienie mogą oślepiać i powodować dyskomfort, zatem warto zainwestować w rolety lub żaluzje.
Dodatkowo, dobre oświetlenie sztuczne musi znaleźć się zarówno na suficie jak i na biurku. Ciekawą propozycję stanowią lampy biurkowe regulowane, które pozwalają na skierowanie światła w dowolnie wybranym miejscu w zależności od potrzeb. Wielu freelancerów wybiera też modele posiadające funkcję zmiany koloru oświetlenia.
Funkcjonalne rozwiązania na przechowywanie dokumentów firmowych
Sposób przechowywania dokumentów stanowi jeden z najważniejszych aspektów organizacji biura dla freelancerów. Nawet w dobie cyfryzacji wiele papierowych dokumentów, faktur czy umów musi być odpowiednio posegregowanych i łatwo dostępnych. Dobre meble gabinetowe czy do biura domowego powinny oferować funkcjonalne rozwiązania w tym zakresie, które pozwolą utrzymać porządek i zwiększyć efektywność pracy.
Ciekawą propozycją w tym zakresie są chociażby szafy zamykane na klucz – rewelacyjnie sprawdzą się w przechowywaniu poufnych umów i danych klientów. Dużą popularnością cieszą się też otwarte regały – dzięki nim łatwo można zyskać dostęp do segregatorów i teczek. Najpotrzebniejsze dokumenty można też przechowywać bezpośrednio na biurku w niewielkiej teczce bądź segregatorze.