5 porad jak zwiększyć komfort pracy w biurze

Meble biurowe FOCUS

Większość z nas spędza prawie połowę czasu w biurze. Dlaczego więc, jest tak wiele niekomfortowych przestrzeni biurowych? Dzięki kilku niewielkim zmianom można znacznie poprawić atmosferę i komfort w miejscu pracy. Skorzystaj z pięciu wskazówek, które pomogą Ci przyczynić się do szczęśliwszego i przyjemniejszego dnia pracy.

1. Znajdź odpowiednie meble biurowe

Wysokiej jakości meble biurowe to kluczowy element komfortowego miejsca pracy. Wzrost ergonomicznych rozwiązań biurowych na przestrzeni lat, doprowadził do ulepszeń funkcjonalnych w meblach i krzesłach biurowych. Zwiększyło to możliwości dostosowania ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Nowoczesne meble biurowe w porównaniu z tymi z przeszłości, oferują większą możliwość dopasowania ich do potrzeb różnych użytkowników i przestrzeni.

profesjonalne meble biurowe

Biurka z elektryczną regulacją wysokości blatu są doskonałym rozwiązaniem do każdego biura. Umożliwiają łatwe przejście między siedzeniem a staniem i w zależności od potrzeby, można więc regulować swoją pozycję w ciągu dnia. Może to zmniejszyć pojawiające się obciążenia kręgosłupa i negatywne konsekwencje zdrowotne spędzania zbyt dużej ilości czasu w pozycji siedzącej.

Biurka-SKY-regulowane-elektrycznie

Ponadto istnieje teraz wiele różnych biurek kształtowych ze specjalnie wyprofilowanym blatem, dzięki czemu komfort pracy w porównaniu ze zwykłym biurkiem jest nie do porównania. Dzięki częściowo wysuniętemu blatowi z jednej strony, zapewniony jest największy dostęp do powierzchni biurka.  Szerokie i wygodne biurko kątowe, gwarantuje komfortowe miejsce pracy w biurze czy w domu. Wszystko z myślą o użyteczności, która usatysfakcjonuje każdego nowoczesnego pracownika.

Przeczytaj też: Polityka czystego biurka w biurze

meble biurowe PRIMUS

biurka kształtowe PRIMUS

Ergonomiczne krzesło biurowe ma także kluczowe znaczenie, nawet w przypadku biurka z elektryczną regulacją wysokości. Nic bardziej nie wpływa na komfort osobisty niż ergonomiczne krzesło. Dobre krzesło biurowe jest regulowane, zapewnia wsparcie dla ramion i pleców oraz ma wygodne siedzisko.

2. Zwiększ ergonomię dzięki akcesoriom biurowym

Nawet jeśli Twoje meble nie są idealnie dopasowane, to może pomóc zastosowanie ergonomicznych akcesoriów biurowych. Akcesoria biurowe zostały zaprojektowane tak, aby przenieść Twoje miejsce pracy na wyższy poziom, zmieniając to co nie jest idealne w wymarzone stanowisko do pracy.

Podstawki na laptopa i regulowane uchwyty do monitorów, zapewniają możliwość pełnego dopasowania ekranu do indywidualnych potrzeb ciała, krzesła i biurka. Ponadto warto doposażyć stanowisko w dobrą klawiaturę do pisania i ergonomiczną mysz komputerową. Akcesoria te zapewnią komfort przez cały dzień podczas korzystania z komputera.

Czytaj też: Meble biurowe na stelażu metalowym – dlaczego warto je wybrać?

monitory na poziomie oczu

monitory na poziomie oczu

3. Uzupełnienie oświetlenia biurka biurowego

Naturalne światło i widok na zewnątrz to dwie rzeczy, których pracownicy pragną najbardziej a często ich nie mają. Jeśli czujesz się ponuro przez cały dzień możesz robić małe rzeczy, aby się inspirować i podnosić swój komfort w miejscu pracy.

Zacznij od upewnienia się, że masz odpowiednie oświetlenie biurka. Sufitowe oświetlenie fluorescencyjne, które jest powszechnie stosowane w pomieszczeniach biurowych, zwykle nie zapewnia wystarczającego światła do pracy. Uzupełnij to dodatkowym oświetleniem biurka. Wybierz coś, co można zamontować lub postawić na biurku, najlepiej przy użyciu trwałych, energooszczędnych żarówek.

Meble gabinetowe PRESTIGE

lampa biurkowa

Jeśli często czujesz się zmęczony lub przygnębiony w pracy, możesz potrzebować więcej naturalnego światła. Gdy nie jest to możliwe, świetną opcją jest lampa do terapii światłem. Z łatwością można umieścić ją na biurku by zapewniła światło naśladujące to na zewnątrz, a jednocześnie pomogła w poczuć się odświeżonym i pełnym energii.

Mimo, że lampa do światłoterapii może mieć znaczący wpływ, jeśli chodzi o prawidłowe widzenie w pracy oraz utrzymywanie silnych i zdrowych oczu, to nadal ważne jest, aby w ciągu dnia mieć trochę naturalnego światła. Jeśli to możliwe, rób przerwy, w tym lunch, wyjdź na zewnątrz, aby odświeżyć ciało i umysł.

4. Dostosuj odpowiednią temperaturę

Czy w biurze zawsze jest Ci trochę za gorąco lub trochę za zimno? Wojny termostatyczne wydają się być częstą walką biurową. Wyeliminuj ten problem dzięki dodatkowym systemom ogrzewania i chłodzenia biurka. Szukając osobistego grzejnika biurkowego, wybierz coś z zabezpieczeniem przed przewróceniem się, łatwo przenośnego i z ceramicznym elementem grzewczym.

Wytwarzając mniej suche, spalone powietrze, elementy ceramiczne pozwolą Ci lepiej oddychać przez cały dzień. Regulacja mocy pozwala na wybór intensywności grzania w zależności od potrzeb i preferencji. Jednocześnie włączając zimny nawiew urządzenie może pełnić funkcję wentylatora.

Rozmiar jest często czynnikiem decydującym o wyborze dodatku do ogrzewania lub chłodzenia Twojego biurka. Wybierz taki model, który zajmuje mało miejsca, pracuje dyskretnie i cicho, przy różnych ustawieniach mocy, dając przyjemne ciepło lub orzeźwiający chłód.

5. Spersonalizuj swoje miejsce pracy a dokładniej biurko.

Często powierzchnie biurowe to zbyt sterylne lub puste  miejsca, które  mogą być obciążające emocjonalnie. Można to częściowo złagodzić za pomocą kilku przedmiotów osobistych, takich jak zdjęcia i rośliny.

Zachowaj umiar, dodając przedmioty osobiste na swoje biurko; wybieraj rzeczy, które nie spowodują niepotrzebnych zakłóceń lub bałaganu. Zdjęcia są łatwym dodatkiem, zajmują tylko niewielką ilość miejsca i zapewniają przyjemne miejsce do odpoczynku podczas przerw w pracy przed monitorem. Rośliny są również mile widzianym dodatkiem do biurka, służącym podwójnemu celowi, zapewniają czyste powietrze i wprawiają nas w lepszy nastrój sprawiając, że się lepiej pracuje.

ElliePro

kwiaty i wygodny fotel ElliePro

Nie trzeba rezygnować z wygody, nawet w przestrzeni, która nie jest w pełni nasza. Wiele aspektów naszego biura można dostosować, ulepszyć i uzupełnić, aby zapewnić sobie maksymalny komfort. Dzięki stworzeniu miejsca pracy, w którym będziemy czuli się najbardziej komfortowo, będziemy również bardziej produktywni i szczęśliwsi zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym.

Przeczytaj także:  Jak dbać o meble biurowe?

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

Średnia ocena 4.5 / 5. Liczba głosów: 4

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.