Każdy przedsiębiorca marzy o własnym lokalu biurowym, w którym mógłby wygodnie kierować swoją firmą, a także maksymalnie ułatwić pracę swoim podwładnym. Bardzo ważna jest lokalizacja takiego miejsca. W przypadku firm często odwiedzanych przez klientów, nie jest dobrym pomysłem wybranie budynku, w którym koncentrować się ma działalność przedsiębiorstwa, na obrzeżach miasta, czy poza jego granicami. Pracownicy i klienci powinni mieć możliwość jak najszybszego dostania się do siedziby firmy. Na lokalizację na obrzeżach miasta można zdecydować się, gdy jest to miejsce dobrze połączone komunikacyjnie z innymi dzielnicami.
Wykupienie na własność pomieszczeń przeznaczonych na biuro jest najwygodniejsze, ale wiąże się z ogromnymi kosztami. W związku z tym rozwiązaniem, na które decyduje się większość przedsiębiorców jest wynajęcie przestrzeni biurowych. Wynająć można specjalnie ku temu przygotowane pomieszczenia w biurowcu lub zaadoptowane na powierzchnię biurową przestrzenie mieszkalne, np. w bloku lub w kamienicy. Należy jednak pamiętać, że założenie biura na powierzchni, która do tej pory spełniała funkcje mieszkalne, zmusi do ingerencji w jego strukturę i może wiązać się z dodatkowymi kosztami związanymi z remontem.
Wybór miejsca jest istotny, jednak należy tu stosować zasadę jak najlepszego stosunku lokalizacji biura do ceny jego najmu. Czasem warto zdecydować się na nieco gorszą lokalizację (np. pod względem odległości od centrum miasta), ale dużo mniej kosztowną.
W przypadku najmu biura, należy dokładnie przyjrzeć się nieruchomości, jej warunkom i przede wszystkim umowie najmu. Warto jest zadbać o to, by w związku z prowadzoną działalnością nie dostarczać sobie problemów ze strony wynajmującego. Najwygodniej pracuje się w budynku należącym do solidnego zarządcy, z którym kontakt jest profesjonalny. Poleca się zwrócić uwagę na to od jak dawna osoba wynajmująca biuro jest jego właścicielem. Im zarządca ma dłuższy staż, tym lepiej dla najemcy. Fakt, że ktoś jest związany z budynkiem od bardzo dawna oznacza, że właściciel biura ma poważne, dalekosiężne plany dotyczące tych powierzchni i przede wszystkim ma doświadczenie w komunikowaniu się z najemcami.
Po znalezieniu i odpowiednim zaadoptowaniu powierzchni biurowych należy je w jak najlepszy sposób wyposażyć. Biurka, fotele, krzesła, stół konferencyjny i sprzęt komputerowy to obowiązkowe pozycje przy planowaniu zakupów do siedziby firmy. Warto powierzyć aranżację powierzchni biura specjalistom, którzy dostosują układ pomieszczeń, odpowiednio zaplanują liczbę stanowisk pracy i wyposażą biuro w ergonomiczne meble biurowe.