Regularny odpoczynek sprawia, że mamy siłę do działania, dzięki czemu możemy wykazywać się kreatywnością, wnikliwością i dokładnością, jednocześnie czerpiąc radość z pracy. Planując zakup mebli biurowych, warto pomyśleć nie tylko o biurkach, szafkach, regałach i krzesłach. Wyposażenie sali konferencyjnej również nie musi być kresem naszej inwencji. Niemal równie ważnym aspektem zdaje się być biurowa strefa relaksu. Dzięki wydzieleniu takiej przestrzeni pracownicy mogą odpocząć od swoich stanowisk, czerpiąc korzyści choćby ze zmiany miejsca.
Strefa integracji
Jednym z istotniejszych powodów, ze względu na które decydujemy się na rezygnację z pracy zdalnej, jest możliwość spędzania czasu z ludźmi – niekoniecznie na płaszczyźnie zawodowej. Przerwy w pracy możemy spędzać np. na całkowicie prywatnych dyskusjach i twórczej wymianie uwag dotyczących różnych tematów.
Dobrze, by w biurowej strefie relaksu, a zarazem integracji znalazły się meble sprzyjające spotkaniom w węższym gronie. Jeśli w stworzeniu przestrzeni spotkań wykorzystujemy funkcjonalne meble modułowe – tym lepiej. Tego rodzaju elementy można ustawiać adekwatnie do potrzeb, tworząc tym samym najdogodniejsze konfiguracje.
Przeczytaj też: Dlaczego warto zainwestować w soft seating w biurze?
Strefa wyciszenia
Inne udogodnienie dla osób pracujących w biurze to miejsca lub… nowoczesne meble biurowe, dzięki obecności których można się wyciszyć. Ucieczka przed gwarem rozmów, telefonami czy dźwiękami urządzeń biurowych nierzadko staje się po prostu koniecznością. Trudno przez cały dzień przebywać tam, gdzie natężenie i różnorodność dźwięków są ewidentne. Czasami potrzebujemy odbyć rozmowę telefoniczną w nieco bardziej kameralnych warunkach – w takich okolicznościach meble stworzone z myślą o biurowej strefie relaksu są po prostu nieodzowne.
Atuty poszczególnych modeli to nie tylko funkcjonalność, ale również doskonały wygląd. Efektowne domki lub boxy stylizowane na plażowe budki ożywiają biurowe aranżacje i nadają im niepowtarzalny charakter. Nietuzinkowo zaaranżowana przestrzeń korzystnie wpływa na samopoczucie i wzmaga kreatywność, która w niektórych zawodach jest kluczowa.
Strefa relaksu – Komfortowy wypoczynek
Pracownikom przysługują różne przerwy w pracy. Jedne wynikają z kodeksu, inne natomiast stanowią „prezent” od pracodawcy, który troszczy się o podwładnych, dając im możliwość doświadczania komfortu. Taka postawa szefa sprzyja kreatywności zatrudnionych. Wypoczęty pracownik szybciej myśli i jest w stanie skutecznie koncentrować uwagę. Miękkie fotele, komfortowe kanapy, poduchy oraz inne tapicerowane meble, które są umieszczone w ładnym, przytulnym i kameralnym pomieszczeniu, znakomicie wpływają na samopoczucie pracowników biurowych. Dzięki nim możemy odprężyć się, zapominając o codziennych stresach i terminach, które zawsze są zbyt krótkie. Biurowa strefa relaksu pozwala zachować higienę pracy – trudno wyobrazić sobie efektywny wypoczynek bez niej.
Strefa relaksu – odpoczynek z książką
Miękkie, wygodne fotele i kanapy, umieszczone w ustronnym miejscu i odizolowane akustycznie, mogą stanowić jedno z ważniejszych miejsc w biurze. Chyba można zaryzykować stwierdzenie, że ilu pracowników, tyle pomysłów na spędzanie wolnego czasu. Z pewnością znajdzie się w biurze ktoś, kto spędzi półgodzinną przerwę, zatapiając się w lekturze. Warto stworzyć dla niego odpowiednie warunki. W biurowej strefie relaksu mogą znaleźć się również: tarcza i rzutki, piłkarzyki, stół do ping ponga itd. Aranżując wspomnianą przestrzeń, warto podzielić ją tak, by „członkowie poszczególnych frakcji” wzajemnie sobie nie przeszkadzali.
Aby dobrze zorganizować biurową strefę relaksu, warto wziąć pod uwagę przede wszystkim potrzeby i oczekiwania pracowników. Kolejna kwestia to możliwości „lokalowe”, techniczne i finansowe. Dysponując odrobiną miejsca na zewnątrz budynku, możemy stworzyć np. słoneczne patio lub taras, w obrębie którego osoby pracujące w biurze będą mogły napawać się świeżym powietrzem i słuchać śpiewu ptaków. Warto zapewnić im również możliwość odgrodzenia się od kolegów z pracy i swobodnej rozmowy telefonicznej lub zagłębiania się w ciekawe wątki literackie. Klucz do sukcesu stanowi w tym przypadku wnikliwa analiza potrzeb.
Przeczytaj też: 5 sposobów na efektywny wypoczynek w biurze.