Biuro nieruchomości to jedno z tych miejsc, których wygląd i aranżacja w dużej mierze wpływają na odczucia potencjalnych klientów, ich nastawienie i ostatecznie – chęć skorzystania z usługi. Nawet najmniejsze pomieszczenia można urządzić ze smakiem, tworząc przestrzeń, która wywiera pozytywne wrażenie, wzbudza zaufanie i pozwala na rozluźnienie. Biura nieruchomości powinny jednak odpowiadać na potrzeby nie tylko klientów, ale również pracowników, dla których liczy się komfort w miejscu pracy. Jednym z czynników wpływających na tę kwestię jest rozmieszczenie biurek. Jak pogodzić potrzeby pracowników i klientów, oraz w jaki sposób zaaranżować biuro nieruchomości?
W jakim miejscu powinno znajdować się biurko?
Nasłonecznione pomieszczenia z dużą ilością naturalnego światła wywierają pozytywne wrażenie, są ciepłe i zachęcają do odwiedzin. Praca w takich warunkach również należy do bardziej komfortowych, nie tylko ze względu na brak konieczności wytężania wzroku, ale także z uwagi na lepszą energię do pracy w porównaniu do wnętrz, w których panuje półmrok i przeważa sztuczne oświetlenie. Najlepszym rozwiązaniem będzie ustawienie biurek bokiem do okna, dzięki czemu blaty będą w pobliżu źródła światła. Jest to dobre rozwiązanie także ze względu na możliwość odwrócenia wzroku od monitora po dłuższej pracy i skierowania go na widok znajdujący się na zewnątrz budynku. Jeśli w biurze znajduje się więcej okien, najlepiej wybrać te znajdujące się od strony północnej lub wschodniej. Dzięki temu, podczas letnich dni, promienie słoneczne nie będą zanadto nagrzewać biurka i tym samym rozpraszać pracownika.
Rozmieszczenie biurek względem siebie
W większości biur nieruchomości występuje zaledwie kilka stanowisk, a co za tym idzie, potrzebna jest niewielka liczba biurek. Ich odpowiednie rozmieszczenie gwarantuje większy komfort pracy pracownikom, z kolei klientom możliwość podjęcia ważnej decyzji w spokoju. Jeśli metraż biura nie pozwala na wydzielenie osobnego pomieszczenia na spotkania, biurka powinny być na tyle wyizolowane, aby pracownicy zajmujący swoje stanowiska mogli w spokoju przeprowadzić rozmowę z klientami.
Do wygrodzenia przestrzeni doskonale nadają się rośliny lub przeszklenia, które jednocześnie stanowią element dekoracyjny. Sprawdzają się także ścianki biurowe. Mając na uwadze komfort pracowników, nie należy ustawiać biurek tyłem do drzwi. Rodzi to bowiem niepewność co do tego, czy ktoś aktualnie patrzy w monitor i daje poczucie braku prywatności. Najlepszym rozwiązaniem jest, gdy pracownicy siedzą tyłem do ściany, mając przy tym widok na resztę biura i drzwi.
Czym jeszcze powinny wyróżniać się biurka w biurze nieruchomości?
Dobrym rozwiązaniem są biurka dające możliwość regulacji wysokości blatu. Dzięki temu można bez problemu dopasować je do potrzeb pracownika, aby zapewnić mu najbardziej wygodną pracę. Przy małych wnętrzach, gdzie liczy się każdy metr, warto pomyśleć o meblach na wymiar, co pozwoli na maksymalne wykorzystanie wolnej przestrzeni. Bardzo ważną kwestią jest także wygląd samych biurek. Ich styl powinien nawiązywać do ogólnego charakteru pomieszczenia. Obecnie największą popularnością cieszą się nowoczesne, minimalistyczne meble. Tego typu elementy również wpływają na ogólną ocenę biura nieruchomości, co może przełożyć się na chęć skorzystania z jego usług.
Oczywiście istotna jest także funkcjonalność biurka. Powinno ono bez problemu pomieścić komputer, akcesoria biurowe i dokumenty. Jednocześnie blat musi wyglądać schludnie i dysponować wolną przestrzenią, gdyż w ten sposób wywiera lepsze wrażenie na klientach.
Przeczytaj także: Biurka typu Bench – wielostanowiskowe systemy do biur