Komfortowe warunki pracy i wprowadzanie rozmaitych udogodnień przekłada się w pewnym stopniu na produktywność, ponieważ wygodna pozycja czy ergonomia ustawienia poszczególnych elementów wystroju wnętrza to czynniki, które umożliwiają skupienie się na tym co najważniejsze, czyli na realizacji nawet najbardziej ambitnych zadań. Podczas dokonywania wyboru mebli do biura warto więc zwracać uwagę nie tylko na ich wygląd, ale również na praktyczność zastosowania – czynnik istotny z punktu widzenia zarówno pracowników, jak i klientów. Dobrze jest zastanowić się nad wprowadzeniem nieco rzadziej stosowanych, ale z pewnością niezwykle użytecznych udogodnień.
Jak wybrać meble biurowe?
Wybierając meble biurowe, warto kierować się własnym zmysłem estetycznym, jednak niezmiernie istotna zdaje się być również wygoda. Na szczęście znalezienie „złotego środka” nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Jak wybrać meble biurowe? Najrozsądniejsze rozwiązanie to poszukiwanie modeli lub całych kolekcji, dzięki którym można pracować wygodnie, tzn. w odpowiedniej pozycji, z dostępem do najpotrzebniejszych dokumentów, sprzętów itd., a także bez uszczerbku dla zmysłu estetycznego. Aby osiągnąć tego rodzaju cele, warto wyszukiwać „meblowe gratki”.
Komfort pracy w biurze
Stanowisko pracy powinno być możliwie jak najbardziej spersonalizowane. Co to znaczy? Mówiąc najoględniej, chodzi o to, by konkretny pracownik zajmował miejsce jak najlepiej dostosowane do jego wzrostu, potrzeb, charakteru pracy itd. W tym kontekście nie sposób nie wspomnieć o biurkach z elektryczną regulacją – dzięki nim możemy nie tylko pracować na siedząco i stojąco, ale jesteśmy w stanie również dostosować do swojego wzrostu wysokość, na jakiej znajduje się blat.
Komfort pracy w biurze to jednak nie tylko wygodne krzesło czy możliwość regulacji biurka. Warto pomyśleć również o stworzeniu przestrzeni, która pozwoli na organizowanie w biurze spotkań z klientami odbywających się w zgodzie z regułami proksemiki, mającymi na celu zniwelowanie kontaktów opierających się na podkreślaniu nadrzędności i podrzędności. Klient, który przychodzi do biura, powinien czuć się jak partner w interesach, nie zaś jak petent. Warto stworzyć warunki do organizowania partnerskich spotkań biznesowych.
Jak się skupić na pracy?
Przestrzeń biurowa powinna sprzyjać koncentracji. Skupienie się na konkretnym zadaniu pomaga zrealizować je nie tylko szybko, ale również poprawnie. Jeśli jednak w biurze brakuje miejsc lub choćby niewielkich, wyraźnie wydzielonych skrawków przestrzeni, w których można wyciszyć się i odciąć od rozpraszających bodźców, trudno mówić o produktywności. Tam, gdzie pracownicy muszą kipieć kreatywnością, warto ustawiać boksy, ścianki i ekrany wytłumiające dźwięki oraz korzystać z innych, równie sprytnych, a jednocześnie dość prostych i mobilnych rozwiązań.
Regeneracja sił po pracy
Nieprzekraczalne terminy, które stale gonią, wyjątkowo intensywny wysiłek intelektualny, deficyt snu czy stres – z tymi trudnościami boryka się wielu pracowników biurowych, którzy nie wiedzą, czym jest ośmiogodzinny dzień pracy. Warto stworzyć z myślą o nich strefę relaksu, która pozwala na chwilę zapomnieć o obowiązkach, zregenerować siły (np. w trakcie drzemki) i następnie dzielnie mierzyć się z najtrudniejszymi zadaniami. Pufy, poduchy, miękko wyściełane boksy, a nawet rozkładane sofy – dzięki ich obecności w biurze nawet wyjątkowo intensywny wysiłek zdaje się być mniej dolegliwy. W trakcie pracy nad bardzo ważnym projektem warto zapewnić pracownikowi możliwość drzemki – sen wzmaga kreatywność znacznie skuteczniej niż kawa.
Sprawdź również naszą nową kolekcję – Meble do gabinetu