Recepcja to miejsce niezwykle istotne w każdym biurze oraz instytucji. Pełni nie tylko rolę reprezentacyjną, ale również stanowi centrum zarządzania jednostką. Zazwyczaj jest to stanowisko pierwszego kontaktu z zainteresowanymi osobami, dlatego tak ważny jest jego wygląd oraz funkcjonalność. Lady recepcyjne w przypadku obiektów takich jak prywatne szpitale, kliniki, centra medyczne w dużej mierze dają wyobrażenie na temat placówki i jakości świadczonych przez nią usług. Nowoczesne wyposażenie nie tylko przekłada się na wizerunek, ale także wpływa na komfort pracy zatrudnionych osób. Czym powinny charakteryzować się lady recepcyjne w prywatnych klinikach medycznych i w jaki sposób pogodzić atrakcyjny wygląd z praktycznością?
Dopasowanie do charakteru obiektu
Lada recepcyjna to nie tylko miejsce pracy, ale również wizytówka obiektu. Może ona z jednej strony albo umocnić wizerunek, który stara się wypracować placówka medyczna, albo go pogorszyć. W przypadku obiektów przedstawiających się jako nowoczesne centra leczenia wyposażone w zaawansowany sprzęt, lada recepcyjna także musi odpowiadać tym standardom, stanowiąc przykład ciekawej, najlepiej minimalistycznej stylistyki, przy wykorzystaniu najwyższej jakości materiałów. Jeśli jednak mamy do czynienia z prywatnym gabinetem dziecięcym, kluczem jest stworzenie przestrzeni atrakcyjnej wizualnie dla najmłodszych pacjentów. W tym przypadku najczęściej pojawia się cieplejsza kolorystyka oraz ozdoby na ladzie recepcyjnej.
Placówki opieki medycznej, które każdego dnia przyjmują ogromną liczbę pacjentów, powinny postawić na maksymalną funkcjonalność i odpowiednią wielkość lady, która pomieści nieraz kilka osób pracujących w recepcji. Pozytywne wrażenie budują meble o prostej, ale eleganckiej budowie oraz schludna powierzchnia, która buduje wrażenie czystości.
Komfortowe miejsce pracy dla recepcjonistów
Osoby pracujące w recepcji spędzają długie godziny w pozycji siedzącej, dlatego niezwykle istotne jest stworzenie dla nich komfortowych i zdrowych warunków. Bardzo ważne jest też zapewnienie odpowiedniej przestrzeni roboczej dla każdego pracownika, umożliwiającej swobodne przekazywanie informacji oraz dokumentacji. Kluczową kwestią jest ergonomia oraz dobrze dopasowana wysokość biurka i wielkość blatu. Dzięki temu nie tylko pracownicy będą czuli się komfortowo, ale również pacjenci nie będą mieć wrażenia, iż zostali odgrodzeni od rozmówcy. Przełoży się to na lepszą komunikację i co za tym idzie, lepsze wrażenia na temat działalności centrum medycznego.
Wyposażenie lady recepcyjnej
Recepcje w centrach medycznych często są czynne do późnych godzin a nawet całą dobę, dlatego bardzo ważne jest dobre oświetlenie w warunkach nocnych. Nowoczesne lady wyposażone są więc w odpowiednie oświetlenie Led. Dzięki temu mebel jest nie tylko doskonale widoczny i łatwy do odnalezienia (co ma duże znaczenie zwłaszcza w pilnych przypadkach), ale również wpływa na komfort pracy recepcjonistów. Niewielkie modele doskonale spełniają swoją funkcję, a przy tym mają walory dekoracyjne.
Każda lada w prywatnej placówce medycznej powinna być wyposażona w podest na monitor komputera. Dzięki temu pracownicy będą mogli korzystać z ekranu pod odpowiednim kątem, nie męcząc przy tym wzroku. Recepcja jest miejscem, w którym przewija się sporo dokumentów. Stąd tak ważne jest ich uporządkowanie i segregacja. Aby było to możliwe, lada recepcyjna w klinice medycznej musi mieć szafki i półki, których liczba jest adekwatna do liczby recepcjonistów. Dodatkowo układ przegród musi być jak najbardziej funkcjonalny i dopasowany do potrzeb pracowników.