Jak urządzić recepcję w salonie fryzjerskim?

Salon fryzjerski jest miejscem, które należy urządzić w wyjątkowy sposób, ponieważ odwiedzają go osoby, które chcą nie tylko zmienić fryzurę, ale również odpocząć, zrelaksować się i zapomnieć stresach codziennego dnia. W aranżację takiego punktu usługowego warto włożyć nie tylko pracę, ale przede wszystkim serce. W ferworze przygotowań do otwarcia nie możemy nie docenić znaczenia recepcji, która jest przecież wizytówką miejsca i pozwala poczuć jego niepowtarzalny nastrój. Oczywiście pod warunkiem, że dobrze ją urządzimy.

Lada recepcyjna – jak wybrać?

Zagadnieniem, którym trzeba zająć się w pierwszej kolejności są meble recepcyjne, a w szczególności lada. Ten element jest jednym z pierwszych, jakie można zaobserwować po przestąpieniu progu. Niezmiernie ważne, by miał on charakter reprezentacyjny. Dobrze jest wybrać taki model, który zapewni komfort pracownikowi recepcji. Pozytywny wpływ na wnętrze wywierają akcenty dekoracyjne, takie jak np. nastrojowe oświetlenie, kwiaty (świeże lub doniczkowe) czy inne ozdobne drobiazgi.

Przed dokonaniem wyboru mebli do salonu zwróćmy uwagę m.in. na materiał i wykonanie, jeśli chcemy, by wystrój wnętrza był nie tylko piękny, ale również trwały. Dobrze jest stawiać na lady recepcyjne wykonane z wytrzymałych tworzyw lub surowców i firmowane przez marki godne zaufania. Jeśli salon jest duży i panuje w nim wzmożony ruch, warto pomyśleć też o wygodnym siedzisku dla osoby pracującej w recepcji.   

Lada Recepcyjna BLOCK

 

Lada recepcyjna LIBRA

Jak zapewnić wygodę klientom?

Nadrzędna wartość, jaka powinna przyświecać nam w trakcie urządzania salonu, to komfort osób, jakie będą w nim przebywać. Należy zapewnić od pierwszych chwil pobytu w danym miejscu. W zasięgu ręki musi znaleźć się np. wieszak, aby można było szybko pozbyć się okrycia wierzchniego, parasola itd. Osoby odwiedzające salon zwracają uwagę także na to, czy we wnętrzu panuje głucha cisza, czy może jednak rozbrzmiewa w nim dźwięk rozmów lub rozlega się muzyka – łagodna i przyjemna dla ucha. Duże znaczenie mają również zapachy, np. delikatna woń kosmetyków i kwiatów. Robi się jeszcze przyjemniej, gdy całość spowija aromat świeżo zaparzonej kawy. Ta symfonia doznań to zaledwie wstęp do przyjemności, jakie czekają na klienta salonu. Największą radość sprawia efekt końcowy, który można kontemplować z zachwytem po zakończeniu zabiegów fryzjerskich.  

Wieszak SEVEN

Strefa klientów

Wybierając meble do salonu fryzjerskiego, należy koniecznie pomyśleć także o kanapach i fotelach oraz o stoliku kawowym, na (lub pod) którym zawsze znajduje się apetyczny stosik czasopism modowych, urodowych czy lifestylowych. Dzięki temu czas oczekiwania na swoją kolej lub chwile spędzone z farbą na włosach nie będą się dłużyć. Meble wypoczynkowe znajdujące się w strefie klientów powinny być miękkie, wygodne i atrakcyjne dla oka. Nie ulega kwestii fakt, że muszą idealnie korespondować z pozostałymi elementami wystroju, tworząc z nimi spójną całość.

Warto troszczyć się także o drobne dekoracje, takie jak np. świece, urocze figurki, kolorowe poduszki itd. Dzięki takim elementom wnętrze wygląda domowo, przyjaźnie i zachęcająco, a osoby, które w nim przebywają, robią to z prawdziwą przyjemnością.     

Stoliki LOFT – Wuteh

Udogodnienia dla dzieci

Jeśli przewidujemy, że w naszym salonie będą pojawiać się nie tylko dorośli klienci, ale również dzieci, możemy zdecydować się na stworzenie specjalnego kącika dla nich. W takim miejscu może znaleźć się na przykład stolik, przy którym maluchy będą mogły rysować lub bawić się klockami. Dobrze jest umieścić w takim kąciku również kolorowe książeczki, zabawki pozwalające ćwiczyć np. zdolności manualne oraz inne przedmioty, które okażą się atrakcyjne dla małych klientów. Dzięki temu ich opiekunowie będą mogli w spokoju poddawać się przyjemnym zabiegom urodowym, które pozwalają choć na chwilę zapomnieć o codziennych obowiązkach – a tych przecież nigdy nam nie brakuje.    

Pufy POINT

Jaki jest przepis na stworzenie pięknego salonu kosmetycznego z duszą? Przede wszystkim warto zaangażować się w aranżację wnętrza, dbając nie tylko o jego wygląd, ale również o funkcjonalność. Dobrze jest mieć na uwadze komfort klientów, którzy odwiedzają takie miejsca po to, by poczuć się dobrze. Kluczowa jest jednak atmosfera, odzwierciedlająca rodzaj stosunków panujących pomiędzy właścicielami i pracownikami salonu. Dobrze jest pamiętać także o przedmiotach sprawiających, że wnętrze staje się bardziej przytulne.