Jak urządzić recepcję, by była miejscem reprezentacyjnym i funkcjonalnym zarazem?

Nie ulega wątpliwości, że miejscem reprezentacyjnym każdego przedsiębiorstwa jest recepcja. To od jej wyglądu zależy jakie wrażenie o naszej firmie wyniosą klienci. W związku z tym recepcja powinna być dobrze zaprojektowana i idealnie wkomponowana w dostępną przestrzeń biurową. Jest to także miejsce pracy dla naszego pracownika, co oznacza, że musi być funkcjonalne. 

Aranżacja recepcji

Nowoczesna recepcja pełni wiele funkcji w biurze, a niestety tylko nieliczni dostrzegają, na czy polega różnica w aranżacji tej przestrzeni od zwykłego stanowiska pracy, gabinetu, sali konferencyjnych, czy sekretariatu. Jeszcze mniej osób zdaje sobie sprawę dlaczego to wszystko jest takie ważne. Natomiast jeżeli mamy tego świadomość, wkład pracy oraz poświęcony czas przynosi pozytywne rezultaty. Co więcej różnorodność oferty, ze względu na charakter mebli, ale także na cenę, pozwala na różnego rodzaju wariacje w aranżowaniu recepcji w każdym biurze. Różne są oczekiwania i możliwości klientów – przecież każde biuro jest inne.

Lada LINUS

Wielu architektów wnętrz twierdzi, że wszystko zaczyna się od aranżacji. Najważniejszą cechą dobrze zorganizowanej recepcji jest indywidualizm i funkcjonalność. Oczywiście jednym z podstawowych elementów jest właściwy dobór mebli recepcyjnych, czy oświetlenie, ale nie wolno zapominać, że charakteru dodają także elementy wystroju wnętrz, takie jak obrazy, dodatki, czy zieleń.

Lada Sorte

Najważniejszym komponentem przygotowania i aranżacji wnętrz recepcyjnych są systemy lad recepcyjnych. Dlaczego to tak istotny element? Dla gospodarza, recepcja pełni jednocześnie rolę wizytówki firmy oraz miejsca intensywnej pracy, niejednokrotnie kilku osób. Jest to miejsce umożliwiające personelowi zarówno pracę przy komputerze, jak i obsługę klientów przychodzących do biura. W ofercie Contino dostępne są lady recepcyjne mniejsze i większe, prostokątne, półokrągłe, a nawet „pofalowane”, wyposażone w elementy imitujące naturalny kamień, czy drewno, bądź wstawki ze szkła, z rozwiązaniami ułatwiającymi podłączenie sprzętu komputerowego, jak przelotki ergonomiczne, czy kanały kablowe. A to wszystko po to, by sprostać oczekiwaniom każdego klienta, by połączyć pożądany indywidualizm z ogólną potrzebą funkcjonalności.

W recepcji nie powinno zabraknąć także szaf, służących do przechowywania dokumentów, wieszania odzieży wierzchniej, czy przeszklonych witryn z nagrodami i trofeami, zdobytymi przez firmę. Ponadto, muszą się tu znaleźć ergonomiczne fotele do pracy, a także wygodne miejsce siedzenia dla gości – fotele, czy specjalny zestaw krzeseł. Modnym elementem wyposażenia staje się też sofa biurowa. Nie możemy zapominać, że dla wygody naszych gości, w pobliżu recepcji powinien znaleźć się stolik na kawę, czy stojak na prasę.

Bez względu na to jak umiejscowiona jest recepcja w naszej firmie i jaki ma metraż, należy koniecznie zadbać o jej wygląd. Może on niejednokrotnie przesądzić o sukcesach naszej firmy, bowiem dobre pierwsze wrażenie zawsze przyciągnie nowych klientów, a dbałość o utrzymanie go zatrzyma starych.

 

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

O autorze

Tomasz Zieliński

Pasjonat marketingu i aranżacji wnętrz biurowych. Od lat związany z branżą meblową, gdzie łączy wiedzę o sprzedaży B2B z umiejętnością tworzenia funkcjonalnych i estetycznych przestrzeni. W Contino odpowiada za doradztwo, sprzedaż i strategie marketingowe.