Jak dbać o biuro, czyli dobre nawyki pracowników

Meble biurowe FOCUS

Przestrzeń, w której przebywamy przez kilka godzin w ciągu dnia, powinna być zadbana, ponieważ jej stan wywiera silny wpływ na nasze samopoczucie, a tym samym określa efektywność. Odpowiedzialności za wygląd stanowiska pracy nie należy zrzucać wyłącznie na firmę sprzątającą, ponieważ zatrudniane przez nią osoby pojawiają się w biurze zaledwie raz, może dwa razy w ciągu dnia. Jakie nawyki w zakresie dbania o biuro powinni wyrabiać sobie jego główni „lokatorzy”? Oto kilka podpowiedzi!

Jak dbać o meble?

W biurze znajduje się najczęściej tylko podstawowe wyposażenie, tj. meble biurowe, a wśród nich szafy, biurka, krzesła, regały itp. Warto w tym kontekście wspomnieć również o sprzęcie elektronicznym, czyli o komputerach, drukarkach, skanerach, kserokopiarkach, telefonach itd. Troska o nie przejawia się w bardzo prostych działaniach, jak choćby eksploatowanie zgodnie z przeznaczeniem (siedzenie przy biurku, nie zaś chodzenie po nim albo kopiowanie dokumentów, a nie własnej podobizny, przyciskanej do właściwego elementu kserokopiarki).

Podczas codziennej pracy warto stosować podkładki, dzięki którym możemy chronić blat, np. przed niespodziewanymi „awariami” długopisów i piór, z których czasami wylewa się tusz lub atrament – usuwanie takich plam z mebli może okazać się bardzo trudne, szczególnie gdy nie zareagujemy natychmiast. Jeśli chodzi o jedzenie i picie na stanowisku pracy, warto całkowicie odrzucić takie praktyki – żeby nie kusić losu. Aby wypić kawę albo zjeść zupę, możemy udać się w trakcie przysługującej nam przerwy do aneksu kuchennego, bufetu lub pobliskiej knajpki.

GATO-pudrowy-roz

GATO-pudrowy-roz

Czytaj też: Jak dbać o meble biurowe?

Porządek w biurze

Jak dbać o biuro? Należy z pewnością troszczyć się także o to, by w obrębie przestrzeni biurowej znajdowały się wyłącznie niezbędne przedmioty. Kurtki smętnie wiszące na oparciu niemal każdego krzesła przedstawiają sobą zdecydowanie mało krzepiący widok. Aby uniknąć niepotrzebnego chaosu, warto wprowadzić do biura wieszaki – dzięki ich obecności wszystkie okrycia wierzchnie można pozostawić przy drzwiach lub w przedsionku, co stanowi nie tylko estetyczne, ale i praktyczne rozwiązanie.

Puste opakowania, pognieciony papier oraz inne odpady warto natychmiast umieszczać w śmietniku, ponieważ ich obecność wpływa na wnętrze wyjątkowo negatywnie. Jeśli decydujemy się na ustawienie w biurze doniczek z żywymi kwiatami, dbajmy o nie systematycznie, ponieważ zasuszone kikuty wyglądają dość dramatycznie. Wszelkie „estetyczne usterki” należy eliminować natychmiast po ich zauważeniu – podjęcie dynamicznych działań z pewnością sprawi, że wszystkim pracownikom będzie przyjemniej. Jeśli jesteśmy całkowicie pochłonięci pracą i nie dostrzegamy mankamentów najbliższego otoczenia, możemy postawić na szlachetny minimalizm – to bezpieczne wyjście.

Donice-Floris

 

Komfort pracy w biurze

Jak zapewnić sobie i swoim współpracownikom albo podwładnym komfort pracy w biurze? Wygodne fotele to podstawa, jednak stworzenie odrębnej strefy relaksu również może okazać się znakomitym pomysłem. Kanapy, pufy, a nawet leżanki – wszystko to sprawia, że znużony white-collar worker może odpocząć przez chwilę podczas zasłużonej przerwy, odzyskując przy tym świeżość umysłu i kreatywność. Komfort pracy w biurze to niezwykle istotny czynnik, którego obecność sprawia, że pracownicy działają sprawnie i doskonale wywiązują się ze swoich obowiązków.

bejot-milla-inspiration

bejot-milla-inspiration

 

Miła atmosfera w pracy

Dobre nawyki pracowników mogą dotyczyć jednak nie tylko dbania o przestrzeń biurową – wszak ogromne znaczenie ma również atmosfera, którą tworzą ludzie. Zgrany zespół to jeden z najważniejszych czynników odpowiadających za sukces zawodowych przedsięwzięć. Pracodawca powinien więc robić wszystko, by zapobiec wyścigom szczurów, natomiast pracownicy muszą mieć świadomość, że zgrany zespół ma szansę osiągnąć zdecydowanie więcej niż „samotny jeździec” – w tym zakresie sam wystrój biura może jednak zmienić stosunkowo niewiele. Praca w grupie nie oznacza jednak, że wszystkie zadania należy realizować wspólnie – czasami potrzebna jest odrobina odosobnienia.

Vank-CO-hokery

Vank-CO-hokery


Przeczytaj także: 
Jak dbać o meble biurowe?

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.