Dobre samopoczucie w firmie i wykonywanie służbowych obowiązków w przyjaznych, komfortowych warunkach to prawdziwe spełnienie marzeń każdego pracownika – oczywiście nie możemy też pominąć zadowalającej pensji, a także możliwości awansu. Niestety dobrze wiemy, że nie zawsze jest idealnie… Istnieje wiele rozmaitych czynników, które rozpraszają naszą uwagę w pracy, nie pozwalają się w pełni skupić i sprawiają, że stajemy się bardziej nerwowi. O czym konkretnie mowa? Jak pozbyć się rozpraszaczy?
1. Głośne rozmowy – rozwiązanie: ścianki akustyczne
W pomieszczeniach biurowych najczęściej nie jesteśmy sami – towarzyszą nam rozmowy telefoniczne, wymiana opinii, dyskusje o projekcie, przychodzą klienci oraz inne osoby z zewnątrz. Kiedy mamy do wykonania zadanie wymagające koncentracji, odchodzimy od zmysłów, spada nasza produktywność, zaczynamy odczuwać stres. Oczywiście nie ma możliwości, aby każdy pracownik otrzymał osobny pokój, w którym bez problemu zbierze wszystkie myśli. Jak więc zorganizować biuro, żeby móc produktywnie wykonywać każdy rodzaj obowiązków i nie zwracać uwagi na rozmowy kolegów? Rozwiązanie okazuje się całkiem proste: wystarczy montaż wysokiej jakości ścianek akustycznych. Poza tym dobrze dobrane panele będą stanowić doskonałą dekorację wnętrza i ożywią przestrzeń – połączymy więc funkcjonalność ze znakomitym efektem wizualnym. Jakie są najważniejsze zalety ścianek akustycznych? Oto kilka z nich:
- skutecznie tłumią hałas,
- zajmują niewiele miejsca,
- można je bez problemu przenieść i zainstalować gdzieś indziej,
- nadają miejscu pracy oryginalnego charakteru,
- nie sprawiają trudności w instalacji.
2. Bolący kręgosłup – rozwiązanie: ergonomiczny fotel biurowy
W firmie spędzamy codziennie minimum osiem godzin, a zdecydowaną większość tego czasu siedzimy przed ekranem komputera. Nie ma się więc co dziwić, że prędzej czy później skarżymy się na różnego rodzaju dolegliwości bólowe – nie tylko oczu, ale także kręgosłupa czy rąk. Mało osób zdaje sobie sprawę, że przyczyną tych odczuć jest niekomfortowe lub źle dobrane krzesło biurowe. Tymczasem wygodne, wysokiej jakości siedzisko wspiera nasze zdrowie i wpływa na dobry nastrój – czujemy się bardziej zrelaksowani i gotowi do stawiania czoła wyzwaniom. W jaki sposób wybrać właściwy fotel? Jedną z najważniejszych kwestii będzie zwrócenie uwagi na oparcie – powinno ono być regulowane i przyjemne dla pleców. Porządne krzesło biurowe umożliwia również indywidualne ustawienie podłokietników, zagłówka czy wychylenia oparcia. Rodzaj wypełnienia wykorzystany do produkcji mebla nie może być ani za twardy, ani za miękki.
3. Natłok obowiązków – rozwiązanie: strefa relaksu
W pracy zdarza się mieć dużo na głowie, a szef dokłada to tego nowe sprawy do załatwienia. W takiej sytuacji szybko stajemy się podenerwowani i zestresowani, co nie sprzyja produktywności. Zamiast zrobić więcej ostatecznie robimy zdecydowanie mniej i popełniamy przy tym błędy. Gorączkowa atmosfera szybko udziela się innym współpracownikom i wszyscy padamy ofiarą negatywnych wibracji.
Oprócz dobrej organizacji dnia i opracowania planu działania przyda się… Przerwa. Choć brzmi to niewiarygodnie, właśnie krótki odpoczynek pozwoli nam się odprężyć i zebrać myśli, czego efektem będzie szybsze działanie oraz skoncentrowany umysł. W tym celu najlepiej zmienić otoczenie i udać się do strefy relaksu – warto zaaranżować w firmie właśnie takie miejsce. Nie potrzebujemy do tego celu dużej ilości wolnej przestrzeni i generalnego remontu. Świetną opcją są bowiem nowoczesne meble biurowe w postaci efektownych budek, boksów, miękkich sof, puf czy komfortowych foteli. Przy ich pomocy bez problemu zorganizujemy kącik sprzyjający wyciszeniu.
4. Bałagan na stanowisku pracy – rozwiązanie: duże biurko
Nie od dziś wiadomo, że w chaosie i nieładzie trudno funkcjonować. Tak jest również w miejscu pracy. Nieuporządkowane dokumenty, zbyt wiele przyborów, kurz i kubki po kawie sprawiają, że nasze biurko nie wygląda elegancko, co zniechęca do zajmowania się wyznaczonymi zadaniami. Kto by pomyślał, że zawodowy sukces w dużym stopniu zależy właśnie od odpowiedniej organizacji biurka? Pozbędziemy się wówczas zbędnych nerwów i nie będziemy marnować czasu na odnajdowanie potrzebnych pism. Aby łatwiej było zachować konieczny porządek i pomieścić wszystkie papiery, tego typu mebel musi posiadać dużą powierzchnię roboczą. Nie bez znaczenia jest również jego ergonomiczność – profesjonalne biurko swoimi wymiarami i kształtem gwarantuje najwyższy poziom komfortu, a opcja regulacji pozwala idealnie dostosować wysokość blatu do naszych indywidualnych potrzeb.
Większość osób aktywnych zawodowo odczuwa stres związany ze swoją codzienną pracą – często tego przyczynami są: zbyt duży hałas w firmie, natłok obowiązków, zagracone stanowisko czy dolegliwości bólowe, które są spowodowane wielogodzinnym siedzeniem w jednej pozycji. Wszystkich tych drażniących faktorów można jednak łatwo uniknąć – wystarczy zatroszczyć się o odpowiednie wyposażenie biura oraz dobrą organizację wspólnej przestrzeni.