Akustyka w biurze – jak wyciszyć przestrzeń?

Optymalna aranżacja środowiska pracy to gwarancja dobrego samopoczucia w przedsiębiorstwie, co przekłada się bezpośrednio na jakość wykonywanych zadań. Do jednych z najistotniejszych elementów wpływających na komfort, który musimy brać pod uwagę podczas urządzania biura, jest odpowiednia akustyka. W  firmie spędzamy przynajmniej osiem godzin, a hałas skutecznie uniemożliwia koncentrację i wprawia nas w stan irytacji.

Dlaczego dobra akustyka w biurze jest ważna?

W przestrzeniach biurowych codziennie mamy do czynienia z dobiegającymi z różnych stron dźwiękami. Najczęściej są to rozmowy telefoniczne lub te pomiędzy pracownikami, szumy niszczarek i drukarek oraz rozgłos dochodzący z innych pomieszczeń, np. z sali konferencyjnej. Z tym problemem spotykamy się również w aranżacjach typu open space, gdzie w jednym biurze znajduje się większa liczba osób. Zbyt duża ilość hałasu powoduje:

  • przewlekły stres,
  • pogorszenie słuchu,
  • dekoncentrację i uczucie ciągłego zmęczenia,
  • ogólne niezadowolenie i rozdrażnienie,
  • spadek produktywności,
  • brak efektywności w wykonywanych czynnościach,
  • problemy z zapamiętywaniem informacji.

Zadbanie o wytłumienie przeszkadzających dźwięków sprawi, że nie będziemy mieli do czynienia z wymienionymi powyżej konsekwencjami, a codzienna praca zacznie przebiegać sprawniej i zdecydowanie efektywniej.

Niestety, nagminnie zdarza się, że komfort akustyczny nie zostaje uwzględniony podczas projektowania budynku ze względu na kwestie ekonomiczne, a nawet estetyczne. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby, aby pozbyć się tego kłopotu bez konieczności poważnego remontu.

Jak poradzić sobie z hałasem w biurze?

Gdy w miejscu pracy jest zwyczajnie za głośno mamy do dyspozycji kilka rozwiązań. Jednym z nich są meble biurowe w postaci profesjonalnych budek telefonicznych doskonale nadających się do pomieszczeń open space. Powinny charakteryzować się przede wszystkim doskonałą dźwiękoszczelnością, komfortowym wykończeniem i nowoczesnym designem dokładnie odzwierciedlającym styl całego pomieszczenia. W budkach telefonicznych można swobodnie odbywać rozmowy przez telefon, a także przemyśleć w spokoju ważne koncepcje. Ponadto nie zajmują znacznej powierzchni i nie sprawiają problemów w montażu bądź demontażu.

Budki telefoniczne – QUADRA PHONEBOX

Jeśli potrzebujemy nieco większego miejsca, które sprzyja skupieniu i gwarantuje najwyższy poziom komfortu, np. podczas pracy przy laptopie, warto postawić na budki akustyczne będące wygodnym modułem przypominającym niewielki pokój rozmów – często pełnią one też jego funkcję i stają się pomniejszoną wersją sali konferencyjnej. To szczególnie dobre rozwiązanie w przypadku, kiedy nie jesteśmy w stanie wygospodarować dodatkowego pomieszczenia służącego do negocjacji lub stanowiska do pracy indywidualnej wymagającej ciszy. Wysokiej jakości budki akustyczne są wyposażone w oświetlenie LED, a także niezbędne gniazda zasilające, czy USB i potrzebne kable. Wystarczy rozsiąść się swobodnie i przystąpić do wykonywania powierzonych zadań.

Budki Akustyczne KUBO

W przypadku, gdy mamy dodatkową przestrzeń do wytężonej pracy w skupieniu, ale w głównych biurach na co dzień panuje dość duży harmider i chcemy się go pozbyć, możemy zastosować rozmaite ekrany wolnostojące – dzięki nim z łatwością wydzielimy różne sfery, zapewniając wysoki poziom komfortu wszystkim zatrudnionym. Ich dodatkowym atutem są funkcjonalność, a także niebanalna estetyka. System ekranów umożliwia doskonałe zaaranżowanie przestrzeni w ciekawy sposób, gwarantując przyjemne wrażenia wizualne.

Ciekawym rozwiązaniem okażą się również praktyczne ekrany przybiurkowe. Przydadzą się, szczególnie gdy biurka pracowników znajdują się w niewielkiej odległości lub bezpośrednio obok siebie. Ich główne zadanie polega na skutecznym ograniczeniu rozproszenia uwagi pracowników, co wpływa na zwiększenie efektywności oraz lepsze samopoczucie. Wśród wielu zalet tego typu paneli wymienić można przede wszystkim łatwy montaż oraz idealne dopasowanie do konkretnych wymiarów mebli biurowych. Stworzenie zacisznego miejsca pracy z atmosferą intymności nawet wśród dużej ilości osób to najlepsza inwestycja wpływająca bezpośrednio na funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa.

Dobra akustyka w nowoczesnym biurze – korzyści

Skoro wiemy już, jak bardzo destrukcyjny potrafi być hałas w firmie, pora przybliżyć aspekt najważniejszych korzyści płynących z odpowiedniego środowiska akustycznego. Oto one:

  • łatwiejsza komunikacja między członkami zespołu,
  • możliwość pełnej koncentracji nad powierzonymi obowiązkami,
  • większa skuteczność,
  • znaczne obniżenie poziomu stresu,
  • zwiększenie satysfakcji z pracy,
  • poprawa nastroju.

Należy mieć również na uwadze, że właściwie skonfigurowane biuro znacznie podnosi jego atrakcyjność. Profesjonaliści i wyspecjalizowani specjaliści chętniej zostają w przedsiębiorstwie, które zapewnia swojej kadrze komfortowe warunki pracy.

Przed wyborem rozwiązań akustycznych, które zredukują niechciane dźwięki, warto zastanowić się nad wszystkimi czynnościami wykonywanymi w firmie na co dzień, ponieważ każde z pomieszczeń ma inny charakter. W niektórych przypadkach nie jest możliwe całkowite usunięcie hałasu, ale jego redukcja i tak okaże się bardzo pomocna.

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

Średnia ocena / 5. Liczba głosów: